Zeewolde Actueel

Zaterdag, 4 juli 2020

Uw huis-aan-huis nieuwsblad met het laatste nieuws uit Zeewolde

De Benefood Show brengt 374 euro op voor de voedselbank

De Benefood Show brengt 374 euro op voor de voedselbank
Foto: Winnaars Benefood Show
Redactie: Saskia de Wijk

ZEEWOLDE – Na alle voorbereidingen was het zaterdag 30 mei dan eindelijk zo ver; om 20.30 uur ging De Benefood show, een online quiz voor het goede doel, van start. “En wat was het leuk!”, blikt Maayke Veldhuyzen enthousiast terug.

Eenmaal aangemeld op Kahoot! zaten de deelnemers, alleen of als duo, ieder achter hun eigen beeldscherm klaar voor de eerste ronde. Gedurende de avond kwamen er in de quiz vier rondes aan bod met vragen over de onderwerpen: voedselbanken, wereld, videoronde en Zeewolde.

De variatie in de vragen zorgden voor veel positieve reacties van de fanatieke deelnemers. Het was een spannende strijd, maar na vraag veertig was de top drie dan eindelijk bekend, te weten team Gaalred&Tinus (1e) , team Otjes (2e) en team MC (3e). “Zij waren de masters van de quiz en hebben daarmee leuke prijzen weten te bemachtigen!”

Opbrengst voor Voedselbank

De Benefood Show was er niet alleen om inwoners een leuke avond te bezorgen; het doel was ook om er geld mee op te halen voor Stichting De Kostmand voedselbank Zeewolde. “En dat is gelukt!”, laat Maayke trots weten. “Het bedrag dat we hebben opgehaald is 374 euro.”

Het idee voor een online event kwam uit de koker van Maayke, student Eventmanagement aan de Hogeschool Utrecht, die daarmee een schoolopdracht kon afvinken. Voor de uitwerking wist ze twee andere Zeewoldenaren, Simon Otten en Niels Schagen, ook wel bekend van de 1,5 meter Bingo Show, te strikken om mee te denken om de show vorm te geven en mee te werken als presentatie duo, met deze entertainende ‘out of the box’ online pubquiz als resultaat!

De Lokale Omroep Zeewolde en Quality-AV zorgden ervoor dat de show online kon worden uitgezonden en dat geluid en camera en alles eromheen op rolletjes verliep. De prijzen werden ter beschikking gesteld door lokale ondernemers; t.w. Carwash Horsterparc, Blue Line Zeewolde en Cafetaria Twilight. “Ik wil hun nogmaals heel erg bedanken voor hun sponsoring”, aldus Maayke. “Maar ook mijn persoonlijke dank aan Jan en Wenda van Lokale Omroep Zeewolde, Ronald van Quality-AV en Niels en Simon voor de fijne samenwerking.”